In de KMO-bouwonderneming dient de administratieve medewerker over heel wat vakkennis en competenties te beschikken. Deze staat in de frontlinie van de onderneming en vormt als het ware het gezicht van het bouwbedrijf. Vaak richten de vele stakeholders zich tot deze medewerker en het is dan ook van groot belang dat deze bediende van vele markten thuis is. Zo moet je o.a. het klantendossier beheren van A tot Z: van potentiële klant tot en met de definitieve oplevering. We maken een analyse van alle documenten die circuleren tijdens de verschillende facetten van het bouwproces en bestuderen deze: marketing, verkoop, calculatie, productie, personeel, administratie, boekhouding en juridische dienst. Tijdens deze opleiding wordt ook ruimte gecreëerd om alle documenten te ontwikkelen voor je eigen werkomgeving en deze te integreren.
Programma
hoe ga je om met calculaties: van offerte-calculatie tot definitieve calculatie en contract
wettelijke verplichtingen: borgstellingen, alles rond de voorlopige en definitieve oplevering, de veiligheidscoördinator, de EPB verslaggeving
verplichte en optionele verzekeringen
het bouwaanvraagdossier en opvolging van de bouwvergunning
melding van de werken 30bis en de inhoudingsplicht, de registratie op de werf, meldingen Constructiv
een erkenningsdossier indienen en de herziening afwerken
correct factureren en alles rond btw
bewaartermijnen van alle wettelijke documenten
fiscale voordelen
keuze van de onderaannemer en het onderaannemingscontract
de samenstelling van de kostprijs
de output van sales- en marketingacties registreren
Rapporteringsmodellen
Data
20/04/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
27/04/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
04/05/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
11/05/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
25/05/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
01/06/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
08/06/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
15/06/2023 18:30 - 21:30
Zwijnaarde
Prijs
Alle prijzen zijn exclusief btw, maar inclusief catering en cursus.