Leren verkopen als niet-verkoper
Omschrijving
Verkopen vraagt een aparte communicatiestijl. Wil je een klant overtuigen van jouw product? Dan sta je sterker als je de juiste communicatie- en verkooptechnieken beheerst. In deze opleiding verkennen we jouw commercieel inzicht en maak je kennis met de 4 fases van het verkoopsgesprekschema. Hier leer je hoe je een hoe je een klant kan overtuigen om tot een aankoop over te gaan.
Programma
Programma
Commercieel inzicht
- waar zit uw rol in het verkoopproces?
- hoe kijkt een klant naar u?
- ken ik de USP’s en (toegevoegde) waarden van mijn bedrijf… en kent een klant deze, m.a.w. waarom zou een klant bij u moeten kopen?
- wat en wanneer koopt (in feite) een klant?
- hoe verloopt het behoefteproces van klanten?
- wat is cross-selling en hoe hanteren?
- hoe creëer ik (vanuit mijn rol) verkoopopportuniteiten?
- hoe ga ik om met deze opportuniteiten (hoe maak ik ze concreet)?
Commerciële communicatie
Focus op 4 fases uit het verkoopgesprekschema:
- introductiefase: professionele start van mijn gesprek
- hoe stel ik mezelf en mijn diensten voor
- fout: (niet) te snel zelf met oplossingen komen
- fout: (niet) te snel extra verkoop op tafel smijten
- informatieve fase: hoe creëer ik opportuniteiten?
- cross-selling techniek hanteren in uw rol als vertrouwenspersoon, maar wel durven gebruiken
- trechtertechniek + het belang van negatieve en positieve gevolg/effectvragen
- opportuniteiten detecteren en er commercieel mee omgaan: hoe doe ik dat?
- argumentatiefase: hoe kom ik overtuigend over?
- fout: (niet) technisch argumenteren
- sellogram model als argumentatietechniek
- ( extra) aankoop verantwoord maken
- story-telling als overtuigingstechniek
- mijn added values uitspelen (+ troeven van mijn rol in de klantrelatie)
- bezwaren: hoe ga ik ermee om
- enkele weerleggingstechnieken
- mijn gesprek samenvattend brengen via top-5 techniek
- kan ik een deal afsluiten (en hoe)
Communicatievaardigheden
- focus op vraag- en luistertechnieken
- techniek van de dieptevragen m.b.t. doorvragen naar opportuniteiten
- het belang van non-verbale communicatie + zelfverzekerd overkomen
- assertiviteit in mijn rol: zelfverzekerd (durven) communiceren
Data
05/06/2023 09:00 - 16:30 | |
Sint-Niklaas |
12/06/2023 09:00 - 16:30 | |
Sint-Niklaas |
Partners / Subsidiemogelijkheden
Praktische informatie
Startdatum: 05/06/2023 | ||||
Stationsplein 1 |
||||
Persoonlijke ontwikkeling | ||||
|
||||
16 Vrije plaatsen |
Uiterste datum inschrijving
Inschrijven
Meer informatie
Organisator:
Embuild Oost-Vlaanderen
Ondernemingsnummer:
0807742160
DVO-nummer:
DV.O106694
KMO thema:
Bedrijfsstrategie
Opleidingsverantwoordelijke:
Els Cannaerts
Opleidingsadviseur