Meer dan een op de twee nieuwe arbeiders geeft aan de nieuwe werkgever te kennen via een kennis of familielid.
Het gegeven is herkenbaar uit het verleden, waar lokale netwerken - “onder de kerktoren” - bepalend waren voor beslissingen die je nam. Maar ook vandaag blijft dit overeind.
» Lees ook: BILDR, de Tinder voor de bouw
Middels een Via Via-campagne wil de bouwsector vandaag deze dynamiek versterken. Sectororganisatie Constructiv roept bedrijven op om deel te nemen aan een proefproject waar ze door jou aangeduide medewerkers van je bedrijf inzetten als ambassadeurs.
Om hun rol te kunnen waarmaken en versterken zorgt Constructiv voor een ambassadeursopleiding. Want in een sector met een hoge arbeidsfactor - de bouwsector vertegenwoordigt immers een verhoudingsgewijs groot aantal medewerkers - vormen zij een interessant kapitaal naar de beeldvorming in onze maatschappij over werken in de bouw.
Constructiv zoekt ambassadeurs
Concreet zoekt Constructiv ambassadeurs die vaardig zijn met sociale media en die ze na de opleiding ook een jaarkalender van bouwgerichte mededelingen aanbieden voor gebruik of inspiratie. Dit om een jaar lang jouw bedrijf en onze sector positief naar hun netwerken op sociale media te benaderen.
Want werving start met imago, en jouw arbeiders kunnen de ideale ambassadeurs zijn!