Overslaan en naar de inhoud gaan
Paralegal - Assistent-adviseur

Embuild Oost-Vlaanderen is met 3.000 leden de grootste en meest representatieve lokale sectorvertegenwoordiger van de bouw, actief in alle activiteiten en technieken van de brede bouwsector.

Als professionele partner van het bouwbedrijf waken wij over de belangen van de sector, bieden ondersteuning, en geven opleiding, advies en begeleiding aan onze aangesloten leden. We bedienen een breed scala van bedrijven; zowel grote bouwbedrijven als kmo's en zelfstandigen.

Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde Paralegal / Assistent-adviseur om ons team van adviseurs te versterken. In deze rol ben je o.a. verantwoordelijk voor het zelfstandig beheren van erkenningsdossiers voor aannemers in de bouwsector. Daarnaast bied je ondersteuning aan de juristen gespecialiseerd in bouwrecht, contractenrecht, sociaal recht, e.a.. Je staat tevens in voor de organisatie van juridische infosessies en webinars.

Verantwoordelijkheden

  • Als side-kick van onze adviseur erkenningsreglementering begeleid je de leden bij het samenstellen en indienen van een aanvraag tot erkenning als aannemer. Je krijgt hiertoe de nodige tijd om je in te werken in de erkenningsreglementering voor aannemers.
  • Je beheert zelfstandig invorderingsdossiers en ingebrekestellingen.
  • Je verleent eerstelijnsadvies over een aantal bouwspecifieke reglementeringen en hun digitale toepassingen zoals werfmelding, aanwezigheidsregistratie, hoofdelijke aansprakelijkheid sociale en fiscale schulden, asbestreglementering … Je krijgt hiertoe de nodige tijd om je in te werken.
  • Je doet juridisch opzoekingswerk ter ondersteuning van de juristen-adviseurs.
  • Je bereidt PowerPointpresentaties voor over relevante juridische thema’s ter ondersteuning van de juristen-adviseurs.
  • Je bereidt artikels voor over relevante juridische thema’s voor het magazine en de nieuwsbrief.
  • Je staat in voor de organisatie van juridische infosessies en webinars.
  • Je bouwt mee aan langdurige ledenrelaties en draagt voortdurend zorg voor een optimaal ledencontact. 
  • Je neemt regelmatig deel aan netwerkevenementen om de zichtbaarheid van onze dienstverlening te vergroten.

 

Profiel

  • Je beschikt over een bachelorsdiploma rechtspraktijk, of een vergelijkbare opleiding.
  • Je beschikt over minstens 1 jaar relevante werkervaring.
  • Je bent klantgericht en dienstverlenend ingesteld.
  • Je denkt proactief, analytisch en oplossingsgericht.
  • Je houdt van een zelfstandige, efficiënte en planmatige aanpak, maar werkt ook graag in een team.
  • Je bent communicatief en voldoende assertief.
  • Je hebt uitstekende kennis van MS Office (o.a. Outlook, Word, Excel & PowerPoint).
  • Je spreekt en schrijft vloeiend in het Nederlands. Kennis van het Frans is een pluspunt.

 

Arbeidsregeling

  • Je werkt vanuit het kantoor te Zwijnaarde.
  • Je werkt voltijds in een 40-urenweek met 12 compensatiedagen op jaarbasis. Een 4/5de-tewerkstelling is bespreekbaar.
  • Je bent bereid tot occasioneel avondwerk (bv. een occasionele avondvergadering of een netwerkevent).
  • Na een voldoende lange inwerkperiode is er een mogelijkheid tot 1 of 2 dagen per week telewerk.
  • Er is een glijdende werktijdregeling.
  • Er is gedeeltelijke collectieve sluiting tijdens het bouwverlof.

 

Ons aanbod

  • Wij bieden jou een gevarieerde en afwisselende job in een aangename werkomgeving met toffe collega’s.
  • Je komt terecht in een uitdagende en dynamische werkomgeving binnen een gerenommeerde werkgeversorganisatie.
  • Veel interessante professionele contacten binnen een boeiende en inspirerende context.
  • Je kan rekenen op een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen.

 

Word jij onze nieuwe collega? Aarzel niet en solliciteer vandaag nog ter attentie van Els Van Heck.